Branding

Zet jezelf op een voetstuk

Zet jezelf op een voetstuk

OPDRACHTGEVER: Lucia Petrus Mavo
OPDRACHT: Identiteit en wervingscampagne

De Lucia Petrus Mavo wilde de buitenwereld duidelijk maken wat voor school zij aan het worden waren. De schoolleiding had frisse ideeën om onderwijskundig en organisatorisch te verbeteren. Deze waren alleen nog niet allemaal gerealiseerd toen de wervingsperiode van start ging. In een tweetal sessies hebben we boven water gehaald welke selling points er in de maak waren. Eén ervan: gepersonaliseerd leren, waarbij kinderen een aanpak kunnen kiezen die bij hun persoonlijke leervoorkeur past. Wat daarnaast opviel: op de Lucia Petrus Mavo gáán ze voor de leerlingen! Ze kiezen als vanzelf voor een positieve benadering. Daarom bedachten we de slogan: De Lucia Petrus Mavo ziet jou helemaal zitten! Met die slogan zijn we aan de slag gegaan. We hebben allereerst een projecthuisstijl ontworpen: losjes, speels en persoonlijk met als eyecatcher een strandwachtersstoel. In die stijl hebben we verder alle communicatiemiddelen gecreëerd. 

“Meer inschrijvingen in de eerste ronde” Pieter Pijlman Meer weten over dit project?
Pieter Pijlman vertelt je er graag meer over.
“Meer inschrijvingen in de eerste ronde”

Een website die wij helemaal zien zitten!

De projecthuisstijl bleek zo goed te bevallen dat we hem het jaar erop als corporate stijl toegepast hebben. Voor de website hebben wij het functioneel en grafisch ontwerp gemaakt. Alle teksten zijn compleet herschreven. De Lucia Petrus Mavo werkte met het CMS Umbraco. Zaaks heeft de website gebouwd en instructies gegeven aan de webmaster van de Lucia Petrus Mavo.

image description

Denken, doen en maken

Voor het gepersonaliseerd leren hebben we drie leerstijlen benoemd: denken, doen en maken. Op de Lucia Petrus Mavo wisselen ze denk-, doe-, en maakopdrachten zoveel mogelijk af. Docenten gebruiken ‘DDM’ inmiddels als afkorting voor deze aanpak: het is gaan leven!

Advies over het Open Huis

In de tussentijd werd met een Open Huis-projectgroep gebrainstormd over een nieuwe opzet voor de Open Dag. Alle activiteiten waren geconcentreerd op vier pleinen: een kunstcorner, een bèta-plein, een 'leef-je-uit'-ruimte en een talendorp. Overal konden de bezoekers kiezen uit een denk-, doe- en maakopdracht. Afhankelijk van de keuze, kraste hij of zij een vakje open van een kraskaart. Er kwam dan een complimenteus, stimulerend of grappig tekstje tevoorschijn. Aan het einde van de rondleiding gaf de kraskaart aanleiding om een gesprek te voeren over de voorkeur van het kind en een bij zijn/haar leerstijl passende give-away uit te delen.

image description
image description

Follow-up

De Open Dag was dynamischer en voor bezoekers leuker en informatiever dan voorgaande jaren. Bezoekers hebben kunnen ervaren wat voor school de Lucia Petrus Mavo is, of liever gezegd: aan het worden is. Zij kregen een kaartje thuisgestuurd met ‘Leuk dat je op onze Open Dag was. Wij zien jou helemaal zitten. Jij ons ook?’. Dat maakte het helemaal af!

Gerelateerde projecten

De kracht van samenwerking

Bekijk deze case

Excellente communicatie voor Excellente School

Bekijk deze case

Meer dan goed onderwijs

Bekijk deze case