Kansen en zekerheden
OPDRACHTGEVER: Oosterlicht College
OPDRACHT: Ontwikkeling wervingscampagne
Het Oosterlicht College Nieuwegein benaderde ons omdat zij van start gingen met een aparte atheneum-opleiding. Daar wilde de school publiciteit voor genereren. Samen met de school zijn we op zoek gegaan naar ‘het verhaal van het Oosterlicht’. Wat biedt deze school? Wat betekent dat voor (potentiële) leerlingen? Hoe past het aanbod van de aparte atheneum-opleiding daarbinnen? We hebben het verhaal in één zin samengevat: ‘Kansen & zekerheden. Dat is het Oosterlicht.’ De slogan fungeert als kapstok voor de communicatie: een groot aantal kenmerken van de school kan eraan worden opgehangen. Het is bovendien de vaste pay-off geworden, die we als stempel hebben vormgegeven en die op alle uitingen terugkomt.
“Slogan als kapstok voor communicatie”Meer weten over dit project?
Arjen Verduijn vertelt je er graag meer over.“Slogan als kapstok voor communicatie”
Posters om de Open Avond Vianen en het Open Huis Nieuwegein te promoten.
Twee locaties, twee kleuren
Het Oosterlicht College heeft twee vestigingen: Nieuwegein en Vianen. De huisstijl is vrijwel hetzelfde, alleen verschilt de hoofdkleur: blauw of oranje. Daardoor is duidelijk dat de scholen bij elkaar horen, maar toch hun eigen identiteit hebben.
Schetsen van de leerlingenvouwfolder met leaflet voor ouders.
Twee doelgroepen in een folder aanspreken
We maakten voor beide locaties – Vianen en Nieuwegein – een leaflet voor ouders. Hierin vertellen we het verhaal van ‘meer kansen, meer zekerheden’ met interviews van de schoolleiding. Een doorstroomschema geeft in een oogopslag weer wat het onderwijsaanbod is. Deze leaflet verpakten we in een uitvouwbare folder gericht op groep 8-leerlingen. Een enthousiast brugklas-welkom-team verwelkomt nieuwe leerlingen op de cover. Aan de binnenzijde geven acht leerlingen aan wat zij nou zo leuk vinden aan het Oosterlicht College. Handig combidrukwerk!
Stickers voor in agenda’s
Na een klein onderzoekje ontdekten we dat er nog steeds veel agenda’s gebruikt worden in groep 8. Wat is er nou leuker dan je agenda flink pimpen? Wij ontwierpen stickers met de data van Open Huizen, voorlichtingsdata en proeflessen. Natuurlijk met leuke illustraties erbij. Groep 8-leerlingen plakten de stickers massaal in hun agenda. En belangrijker nog: ze bezochten daadwerkelijk de voorlichtingsbijeenkomsten!
Door onze training ‘Effectief werven’ wisten locatiedirecteuren en afdelingsleiders goed hun verhaal over Oosterlicht voor het voetlicht te brengen tijdens de Open Huizen.
Zes leerlingen showden hun pluspunt van Oosterlicht Nieuwegein in een filmpje. Klik op de foto om het bijbehorende filmpje te zien. Benieuwd naar die van Vianen? Kijk dan op de website van het Oosterlicht College.
De pluspunten onder de aandacht brengen
We fotografeerden en filmden enkele leerlingen om de belangrijkste pluspunten van de school te laten zien. De foto’s kwamen als portrettengalerij op de website. Bezoekers van de site konden op de foto’s klikken en daarmee filmpjes afspelen. Leerlingen en medewerkers van de scholen waren zeer enthousiast om aan de filmopnames mee te werken. Daardoor deelden zij de filmpjes ook en dat is wat je wilt bereiken onder de doelgroep! Tot slot maakten we nog vijf verschillende banieren die op scholenmarkten werden ingezet.