Campagnes

Wie van de drie?

Wie van de drie?

OPDRACHTGEVER: Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie
OPDRACHT: Crossmediale campagne promotie levenstestament

Een levenstestament voorkomt onzekerheid over wensen of besluiten die iemand zelf door ziekte of ongeval niet meer kenbaar kan maken. De KNB wilde dit belangrijke onderwerp indringend onder de aandacht brengen. Een boodschap gericht op alle volwassen Nederlanders, met de nadruk op 45+. Uitverkoren na een beknopte pitch, bedachten we het ‘Wie van de drie’ concept: wie straks belangrijke zaken voor jou bepaalt moet je niet aan het toeval overlaten.
Teruggrijpend op de oude spelshow, in een gemoderniseerd decor, symboliseerden drie mogelijke kandidaten uit de nabije omgeving deze keuze. We fotografeerden de modellen (met dank aan femfotografie), bouwden de decorstukken, schreven de teksten en maakten vervolgens alle uitingen. In nauw overleg met media strateeg Rob van Kan en online bureau DMENZO maakten we het campagne- en mediaplan.
De campagne omvatte o.m. radiocommercials, advertenties in print en online (Facebook), banners, de campagnewebsite, een beursstand, trotters en geveldoeken. Het heeft geleid tot een mooi resultaat: notarissen hebben de campagne omarmd en zijn volop bezig met het afsluiten van levenstestamenten voor hun cliënten.

“Van de vragen op de 50+ beurs ging 70% over het levenstestament: door de campagne leeft het onderwerp!” Arjen Verduijn Meer weten over dit project?
Arjen Verduijn vertelt je er graag meer over.
“Van de vragen op de 50+ beurs ging 70% over het levenstestament: door de campagne leeft het onderwerp!”
De eerste uitgewerkte schetsen - overtuigend in hun eenvoud :-)

De eerste uitgewerkte schetsen - overtuigend in hun eenvoud :-)

DE KRACHT VAN DE HERHALING

Mede dankzij de geslaagde crossmediale campagne, is er bij notarissen veel vraag naar levenstestamenten. Reden voor de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie om de campagne voort te zetten. Net even anders natuurlijk, want herhaling mag dan de kracht van de reclame zijn, de uitingen moeten wel blijven opvallen.
In fase 2 is de keuze voor de gevolmachtigde in het levenstestament inmiddels gemaakt. Daarbij kozen we als antwoord op de vraag ‘Wie?’ twee invalshoeken, in de 3e en de 1e persoon: ‘Mijn neef/buurman/adviseur regelt straks ...’ en ‘Ik regel straks ...’.
Met dit goede voorbeeld stimuleren we de doelgroep om deze keuze niet langer voor zich uit te schuiven maar het nu ‘echt te gaan regelen’.

Vervolgadvertenties: na de oorspronkelijke oproep een levenstestament op te stellen nu het aanwijzen van de gevolmachtigde.

Vervolgadvertenties: na de oorspronkelijke oproep een levenstestament op te stellen nu het aanwijzen van de gevolmachtigde.

Facebook ads

Facebook ads

image description

ONLINE MARKETING

Online nam een belangrijke plaats in. De Facebook campagne, met onder meer een multi-ad scoorde goed. Een variëteit aan banners leidde veel mensen naar de campagnewebsite, waar ze onder meer inspirerende praktijkvoorbeelden en een checklist aantroffen. Dankzij het dashboard van DMENZO konden we de vorderingen op de voet volgen en de respons optimaliseren.

Vanuit de gedachte dat je met een dergelijk onderwerp mensen het best kunt bereiken als ze even tijd voor je hebben, maakten we ook een serie radiocommercials. Verspreid over de dag uitgezonden op regionale en landelijke radio, scoorden de spots uitstekend. En ja, als ook Hanneke Groenteman de stem van je radiospot is, dan levert dit natuurlijk extra aandacht op.

image description

‘Good old fashioned’ print o.m. in de vorm van trotters en roll-up banners brachten, naast het online geweld, de boodschap eveneens indringend over.

image description
Alle modellen keurig op een rijtje :-) Afzonderlijk gefotografeerd door Femque Schook

Alle modellen keurig op een rijtje :-) Afzonderlijk gefotografeerd door Femque Schook

Gerelateerde projecten

Kansen en zekerheden

Bekijk deze case

Studeren naast je baan

Bekijk deze case

Zet jezelf op een voetstuk

Bekijk deze case