Studeren naast je baan
OPDRACHTGEVER: Hogeschool Inholland
OPDRACHT: Wervingscampagne Deeltijd, Post-hbo en Master opleidingen
Bijleren of omscholen naast of tijdens je werk is in de huidige arbeidsmarkt noodzakelijk. Hogeschool Inholland verzorgt al jaren hoogwaardig en praktijkgericht onderwijs op deeltijd bachelor-, post-hbo- en masterniveau. Het complete aanbod van ruim 250 opleidingen, cursussen en trainingen is 100% geaccrediteerd. En dat mag best eens gezegd.
“Iedereen herkent de momenten”Meer weten over dit project?
Pieter Pijlman vertelt je er graag meer over.“Iedereen herkent de momenten”
‘Ik heb méér carrière in me’
De campagne is aangevlogen vanuit de gedachtengang van de (potentiële) student. Iedereen zal ze herkennen, de momenten dat je je afvraagt of er meer carrière in je zit. Het gevoel dat je ergens niet helemaal goed zit – of dat je je capaciteiten niet ten volle benut. Je wilt verdiepen, verbreden of veranderen. Hoe ga je dat doen, wat heb je daarvoor nodig? Een studie (naast je werk) kan daarbij helpen. Als opwekkend antwoord op die constatering geven we het advies: haal het eruit met Inholland. Mét Inholland, want je verbeteren doe je samen: student en opleider hand in hand. Daarin zit een belofte: Inholland helpt je de opleiding tot een goed einde te brengen.
De campagne kan breed, op leerdomein of op specifieke studie worden ingezet. In het tweede deel van de campagne zijn eigen studenten ingezet zoals hier voor het domein onderwijs een bevlogen wiskunde docent op zijn eigen school, tussen zijn eigen leerlingen en voor de opleiding sociaal werk een zeer betrokken buurtwerker in haar ‘eigen’ wijk.
Gericht adverteren
Het beschikbare budget is zo gericht mogelijk ingezet. Met het mediabureau werd goed gekeken naar de juiste middelenmix zodat de doelgroep de campagne snel zou oppikken. Omdat ‘werkend Nederland’ zich veel onderweg bevindt is er naast online adverteren gebruik gemaakt van abri’s op stations en in parkeergarages en is er geadverteerd in dagblad Metro.
Binnen de crossmediale campagne is er veel gebruik gemaakt van online bannering. We hebben hiervoor een breed scala aan banners gemaakt. Lang, breed, hoog, laag, dynamisch en statisch, met en zonder fotografie.
Denkmomenten
Om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken hebben we voor de campagne meerdere modellen ingezet en een diversiteit aan locaties gekozen. Iedereen denkt, op een willekeurig moment, wel eens na over een stap in zijn of haar carrière. Starend uit het raam tijdens de koffiepauze, bij het hardlopen, onderweg naar de volgende afspraak. Herkenbare situaties en aansprekende personen zijn krachtig in beeld gebracht (dank aan Femque Schook en haar team). Voor de vervolgcampagnes zijn alleen eigen studenten gefotografeerd. Dit maakt de campagne authentiek en bereikbaar voor iedereen.
Continuïteit
De campagne werpt zijn vruchten af. Verschillende opleidingen zien een duidelijke groei in cursisten. Om dit effect vast te houden en te vergroten heeft Inholland er voor gekozen om de campagnebeelden en de slogan ook te gebruiken op de nieuwe website van Inholland Academy. Dit is de aanbieder van de post-hbo, master en deeltijd opleidingen.