European Partnership for Responsible Minerals
OPDRACHTGEVER: Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
OPDRACHT: Logo, huisstijl en middelen
In het European Partnership for Responsible Minerals (EPRM) werken bedrijven, overheden en NGO's samen om ervoor te zorgen dat het werkveld verantwoord omgaat met de winning van en de handel in mineralen. Voor EPRM, dat al contracten heeft gesloten met onder meer Apple en Philips, is het belangrijk om als een betrouwbare, maar ook vooruitstrevende kennispartij naar buiten te treden. De kern van het beeldmerk is zeshoekig, als een mineraal. De ronde banen naar de kern toe staan voor samenwerking en de verbinding tussen bedrijfsleven, overheden en NGO’s. De vorm is open, wat staat voor transparantie en dialoog. Het logo heeft een aards, menselijk karakter, is actief en heeft een eigentijdse uitstraling.
“Verantwoord omgaan met onze wereld”Meer weten over dit project?
Pieter Pijlman vertelt je er graag meer over.“Verantwoord omgaan met onze wereld”
Introductie logo
Om het logo te presenteren aan stakeholders, ontwikkelden we een korte animatie. Een nieuwe huisstijl op deze manier laten zien, draagt bij aan het overdragen van de gedachten en visie, zonder dat er veel uitleg voor nodig is.
Doorvertaling naar middelen
In de overheidsomgeving Pleio ontwikkelden we een website. Er zijn vaste kaders en stramienen binnen het systeem, maar het heeft een passende vormgeving opgeleverd. Ook bedachten we een beeldstijl, die onder meer is toegepast op een roll-up banner.