Marketingtips voor duurzame ondernemers
OPDRACHTGEVER: Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
OPDRACHT: Animatie om cruciale marketinglessen te delen
RVO.nl kent de ondernemers binnen de woningbouw en heeft tal van bijeenkomsten georganiseerd om deze doelgroep te informeren over marketing. Aan ons de vraag om deze informatie van alle ontmoetingen samen te voegen in een aantrekkelijke animatie. Bewegend beeld houdt de aandacht vast en brengt de boodschap vaak indringend over. Met humor en aan de hand van licht overdreven situaties laten we de ondernemer inzien dat marketingacties leiden tot een beter ondernemingsresultaat. We sturen hiermee aan op verandering van gedrag. De stijl van de animatie is eigentijds en vernieuwend binnen de overheid. We schreven de tekst, selecteerden en instrueerden de voice-over en begeleidden de geluidsopnames. Als aanvulling op de animatie maakten we ook een (online) brochure, die als naslagwerk dient voor ondernemers.
“Humor is een goed middel om het gedrag van mensen te veranderen.”Meer weten over dit project?
Arjen Verduijn vertelt je er graag meer over.“Humor is een goed middel om het gedrag van mensen te veranderen.”
Storyboard
Het script is misschien wel het belangrijkste onderdeel van een animatie. Voor we gaan ‘bouwen’ schetsen we altijd de verhaallijn zo compleet mogelijk uit. Het is tenslotte veel makkelijker om een plaatje te herschikken dan een scene uit je animatie te verplaatsen. Bovendien krijgt de opdrachtgever zo een tamelijk complete voorstelling van het eindproduct. Zodra de eerste bewegende beelden klaar zijn, vragen we de opdrachtgever overigens ook altijd om zijn mening. Sfeer, tekenstijl, kleuren en geluid bepalen voor een groot deel de aantrekkelijkheid van de animatie en ervaar je ‘in het echt’ anders dan in geschreven of geschetste vorm. Daar kun je het dus maar beter in een vroeg stadium over eens zijn!
Op basis van het storyboard werden er meerdere uitwerkingen geschetst.
Animatie houdt de aandacht wél vast
Met dikke rapporten vol informatie sla je steeds vaker de plank mis. Informatie tot je nemen en leren door bewegend beeld past beter in onze snelle tijd. Via deze animatie van RVO.nl kunnen ondernemers in energiebesparende oplossingen in 2 minuten ideeën opdoen over hoe ze hun klanten kunnen bereiken. In de bestaande woningbouw liggen genoeg kansen die kunnen bijdragen aan een beter milieu. Zolderisolatie, verbouwen, dubbelglas en zonnepanelen zijn daar maar enkele voorbeelden van. Ook geïnspireerd raken? Klik dan op de animatie en word in twee minuten flink wat wijzer!
TIP! Bekijk meer animaties op ons vimeo kanaal
“Snel leren via bewegend beeld.”