Branding

Have a Royal Winter!

Have a Royal Winter!

OPDRACHTGEVER: Gemeente Den Haag
OPDRACHT: Communicatieconcept en branding Winterprogramma Den Haag

De gemeente Den Haag vroeg ons een overkoepelend concept voor een stadsbreed winterprogramma te ontwikkelen. Een ‘paraplu’ waaronder de verschillende organisaties krachtig en met eenduidig beeld naar buiten konden treden. Het project begon met een kennismakingsronde langs de opvallendste en grootste publiekstrekkers. Daarna volgden twee brainstormsessies waarin deelnemers hun visie op de ‘Haagse Winter’ konden delen. Met een breed gedragen programma van eisen kon daarna de conceptontwikkeling beginnen. Via trechtering van de voorstellen kwam er in overleg met opdrachtgever en betrokkenen een kansrijke positionering uit de bus. ‘Have a Royal Winter’ werd door de partijen omarmd en mondde uit in een serie opvallende middelen. De Winterkrant vond zijn weg naar maar liefst 500.000 brievenbussen in Den Haag e.o. Op verschillende plaatsen in de stad verrezen informatiezuilen en bezoekers konden een tour maken in een bijpassend gedecoreerd rijtuig.
Gun jezelf Den Haag en je wordt royaal beloond!

“Het winteraanbod in Den Haag is met recht royaal te noemen” Pieter Pijlman Meer weten over dit project?
Pieter Pijlman vertelt je er graag meer over.
“Het winteraanbod in Den Haag is met recht royaal te noemen”
Tijdens de schetsfase werd al snel duidelijk dat de ruitvorm een belangrijk element zou worden. Onderzoek wees uit dat deze vorm typisch Haags is.

Tijdens de schetsfase werd al snel duidelijk dat de ruitvorm een belangrijk element zou worden. Onderzoek wees uit dat deze vorm typisch Haags is.

CONCEPTONTWIKKELING

In een stad zo veelzijdig als Den Haag is het lastig keuzes maken. Bovendien was het belangrijk dat het te ontwikkelen concept alle partijen aansprak en voor hen bruikbaar zou zijn. Verschillende stakeholders konden via brainstorms hun visie, mening en wensen ventileren. Voor ons een heel bruikbare manier om met de uitkomsten een richting te bepalen voor het concept. Opvallend in de vormgeving van verschillende al bestaande Haagse initiatieven is de ruitvorm. Voor de herkenbaarheid zijn we daarbij aangehaakt. Ook de kleur groen, vanuit het logo Den Haag, roept herkenning op. De bijzonder gouden kleur, een royale variatie van het traditionele geel, past prima bij het groen en onderstreept het Koninklijk Karakter van de stad.

“gun jezelf den haag en je wordt royaal beloond”
De Winterkrant viel bij 500.000 huishoudens op de mat. 

De Winterkrant viel bij 500.000 huishoudens op de mat. 

Den Haag wil dé winterbestemming van Nederland worden. En daar helpen we graag aan mee!

Den Haag wil dé winterbestemming van Nederland worden. En daar helpen we graag aan mee!

Gerelateerde projecten

De kracht van samenwerking

Bekijk deze case

Vrijstad in de schijnwerpers

Bekijk deze case

Excellente communicatie voor Excellente School

Bekijk deze case