Identiteit

Welkom Water

Welkom Water

OPDRACHTGEVER: Aqua for All
OPDRACHT: Nieuw logo en huisstijl

Aqua for All zet zich in voor de allerarmsten in de wereld: mensen die minder dan vier dollar per dag te besteden hebben. Binnen het grote veld van ideële organisaties is het belangrijk om je te profileren als stabiele partner in kennis, fondsen en netwerken. Een sterk logo en een krachtige huisstijl zijn daarbij - zeker als eerste kennismaking - essentieel voor het vertrouwen. Het logo toont de verbinding van water en aarde: twee basiselementen voor ons allemaal, maar zeker in het werk van Aqua for All. De huistijl is sober en gericht op het snel overbrengen van informatie. Een strakke basis die het accent legt op beeld, infographics, korte teksten en streamers

“HET NIEUWE LOGO IS DOWN TO EARTH EN HELDER ALS WATER.” Pieter Pijlman Meer weten over dit project?
Pieter Pijlman vertelt je er graag meer over.
“HET NIEUWE LOGO IS DOWN TO EARTH EN HELDER ALS WATER.”
image description

DE WERELD IN EEN DRUPPEL

De druppelvorm staat symbool voor de regen die in warmere landen vaak met gejuich wordt begroet. De basiselementen aarde en water komen in het logo samen en gaan een verbinding aan. De eigentijdse kleurstelling ondersteunt de praktische aanpak van de organisatie en biedt volop ruimte voor het aanbrengen van accenten in de middelen.

De animatie toont de ontwikkeling van het logo vanuit het samensmelten van aarde en water. Zonder woorden :-)

De animatie toont de ontwikkeling van het logo vanuit het samensmelten van aarde en water. Zonder woorden :-)

image description
image description

Boost your impact

De kopregel op de rolbanner zou heel goed symbool kunnen staan voor de indruk die de nieuwe huistijl van Aqua for All maakt: met een bite! Groot beeld, ondersteund door eigentijdse kleuren. Het jaarverslag toont die impact ook: snel en duidelijk overbrengen van informatie aan mensen die niet van kaft tot kaft lezen maar bladeren. Een handzaam en toegankelijk verslag, waarin de hoogtepunten van het jaar overzichtelijk aan bod komen, beknopt financieel inzicht wordt gegeven en de organisatie laat zien waar ze goed in is. Het jaarverslag is in het Nederlands en in het Engels opgeleverd. Van elke uitgave is een ‘bladerbare’ webversie gemaakt, voorzien van hyperlinks.

De huisstijl werkt goed op een diversiteit aan middelen, zowel in print als online.

De huisstijl werkt goed op een diversiteit aan middelen, zowel in print als online.

Gerelateerde projecten

School met een Smile

School met een Smile

Bekijk deze case
De stip op de horizon

De stip op de horizon

Bekijk deze case
Vrijstad in de schijnwerpers

Vrijstad in de schijnwerpers

Bekijk deze case