Identiteit

European Partnership for Responsible Minerals (EPRM)

European Partnership for Responsible Minerals (EPRM)

OPDRACHTGEVER: European Partnership for Responsible Minerals
OPDRACHT: Logo, huisstijl en middelen

In het European Partnership for Responsible Minerals (EPRM) werken bedrijven, overheden en NGO's samen om ervoor te zorgen dat het werkveld verantwoord omgaat met de winning van en de handel in mineralen. Voor EPRM, dat al contracten heeft gesloten met onder meer Apple en Philips, is het belangrijk om als een betrouwbare, maar ook vooruitstrevende kennispartij naar buiten te treden. De kern van het beeldmerk is zeshoekig, als een mineraal. De ronde banen naar de kern toe staan voor samenwerking en de verbinding tussen bedrijfsleven, overheden en NGO’s. De vorm is open, wat staat voor transparantie en dialoog. Het gekozen lettertype is krachtig en eigentijds en past qua lijndikte goed bij het beeldmerk. Het totale voorstel van het logo heeft een aards, menselijk karakter, is actief en heeft een uitstraling van nu.

“Het logo heeft een aards karakter” Pieter Pijlman Meer weten over dit project?
Pieter Pijlman vertelt je er graag meer over.
“Het logo heeft een aards karakter”

Introductie logo

Om het logo te presenteren aan stakeholders, ontwikkelden we een korte animatie. Een nieuwe huisstijl op deze manier laten zien, draagt bij aan het overdragen van de gedachten en visie, zonder dat er veel uitleg voor nodig is.

image description

Doorvertaling naar middelen

In de overheidsomgeving Pleio ontwikkelden we een website. Er zijn vaste kaders en stramienen binnen het systeem, maar het heeft een passende vormgeving opgeleverd. Ook bedachten we een beeldstijl, die onder meer is toegepast op een roll-up banner.

Gerelateerde projecten

School met een Smile

School met een Smile

Bekijk deze case
Welkom Water

Welkom Water

Bekijk deze case
De stip op de horizon

De stip op de horizon

Bekijk deze case