Campagnes

De wereld aan je voeten. In Sneek.

De wereld aan je voeten. In Sneek.

OPDRACHTGEVER: RSG Magister Alvinus
OPDRACHT: Positionering en campagne voor leerlingwerving

Niet naast de deur, Friesland. Maar wat een genot om, zodra je Purmerend voorbij bent, daar in een ochtendzonnetje ontspannen heen te rijden. En als je dan gastvrij welkom geheten de ontspannen en warme sfeer van de school opsnuift weet je zeker: dat zouden meer mensen moeten ervaren. Maar niet te hard van stapel: eerst in positioneringssessies de kernkwaliteiten van de school vaststellen – en pas dan de creatieve vertaling ervan in de wervingsboodschap. Dat eerste gevoel van welkom bleek stand te houden. Iedereen is werkelijk welkom op deze school, waar leerlingen in alle rust zichzelf kunnen zijn en het eigen potentieel volledig kunnen ontdekken. Dat werd dan ook de conceptregel: 'De een wil in een band spelen. De ander gaat geen discussie uit de weg. Iedereen heeft zijn eigen wensen en dromen. Bij RSG Magister Alvinus bieden we je alle ruimte om je eigen ideeën uit te werken en je dromen na te jagen.’ RESULTAAT: In 2018/19 groeide het aantal nieuwe brugklassers met 45, 14% meer dan in het jaar ervoor.

“Een flinke groei in het hoge noorden” Arjen Verduijn Meer weten over dit project?
Arjen Verduijn vertelt je er graag meer over.
“Een flinke groei in het hoge noorden”

GEEN SCHOOL ALS ANDERE

Als je dan vooral bijzonder bent door normaal te zijn, kom je niet weg met een ‘gewone’ wervingsstijl. Maar opvallen moet je durven. Wij hielden ons hart vast bij de presentatie van de eerste schetsen, maar dat bleek nergens voor nodig. De unieke stijl werd direct omarmd. Met behulp van interessante en inspirerende archetypes laten we zien hoe breed het aanbod is. De stijl is luchtig, dynamisch en daardoor tekenend voor de verschillende type kinderen die allemaal een passende plek vinden op deze school. Iedereen in zijn eigen rol – en samen sterk.

image description

PRINT EN ONLINE

Opvallen lukt alleen als men je ziet. Dus naast een serie posters en brochures, werden ook social media ruimhartig ingezet. Headers en advertenties voor Facebook en Instagram en uiteraard ook bewegend beeld.

DE BOODSCHAP IN TWEE MINUTEN

Honderdtwintig seconden kunnen voorbijkruipen, maar ook -vliegen. Geheel in lijn met de campagne maakten we een animatie waarin alle aspecten van de school in vogelvlucht voorbij komen. Losjes, ontspannen, creatief en vooral boeiend en informatief. Precies zoals onderwijs altijd zou moeten zijn.

LEZEN? KOM NOU!

Tenzij het hem of haar werkelijk raakt, is lezen geen favoriete bezigheid van de wat oudere basisschoolleerling. Lappen tekst in strakke kaders is aan hen niet besteed. Toch wil je potentiele leerlingen en hun ouders graag wat in handen geven dat niet meteen in de papierbak verdwijnt. Het antwoord? Een brochure met de luchtigheid van een stripboek. Met tekst, dat wel. Maar niet teveel!

VAN DE DAKEN SCHREEUWEN…

Deze metersgrote doeken aan het gebouw zijn niet alleen een mooie versiering, ze zijn ook een krachtig communicatiemiddel. KOM VOORAL NAAR DEZE GEWELDIG LEUKE SCHOOL, schreeuwt de tekst je tegemoet. Als onze kinderen in Sneek of omgeving woonden, dan wisten we het wel!

image description
image description

TWEE OP EEN RIJ

In 2017 maakte we de
eerste campagne. Met onderscheidende pastelkleuren en opvallende slogans sloeg deze in als een bom. Die campagne – en zeker ook het daarmee behaalde resultaat – smaakte naar meer! Benieuwd wat 2019 ons brengt.

Gerelateerde projecten

Wie van de drie?

Wie van de drie?

Bekijk deze case
Have a Royal Winter!

Have a Royal Winter!

Bekijk deze case
Kansen en zekerheden

Kansen en zekerheden

Bekijk deze case