Boeken

Happy people, happy clients, happy agency

Happy people, happy clients, happy agency

OPDRACHTGEVER: VANAD Group
OPDRACHT: Een boek dat het 10-jarig bestaan van een bijzonder bedrijf viert

Het relatief jonge VANAD had behoefte aan een boek dat terugkijkt en successen viert, maar ook functioneert als brug naar de toekomst. Het boek dient een drieledig doel: commercieel (op een positieve en vrolijke manier nader kennismaken met de organisatie), relationeel (je bent belangrijk voor ons) en cultureel (onze ontstaansgeschiedenis bepaalt wie we zijn en hoe we zaken doen). Hard werken en plezier zijn de rode draad van het bedrijf. Dat daarbij de klant centraal staat wordt niet alleen met de mond beleden. Zonder klanten geen bestaansrecht, dat beseft men in Capelle maar al te goed. Een merk moet de eigen relevantie constant bewijzen. Vandaar dat in het boek medewerkers én relaties eendrachtig vertellen hoe zij de organisatie de afgelopen jaren hebben beleefd – en vooruitblikken op het volgende jubileum. Omdat VANAD voor onstuimige groei vooral op het buitenland is aangewezen, is er ook een Engelse versie. De tekst is broederlijk geschreven door Gerhard en Arjen Verduijn, die ook de eindredactie van de Engelse versie deed. Beeld is ontleend aan de uitgebreide beeldbank van VANAD (wie wat vastlegt en bewaart …). Concept en vormgeving zijn van de handen van Tigges.

“We concurreren met een bedrijf dat 1 miljard omzet doet, maar waarvan de klant de CEO nooit ziet. Hier bellen ze gewoon de directeur” Arjen Verduijn Meer weten over dit project?
Arjen Verduijn vertelt je er graag meer over.
“We concurreren met een bedrijf dat 1 miljard omzet doet, maar waarvan de klant de CEO nooit ziet. Hier bellen ze gewoon de directeur”
Collega’s Arnoud en Arthur delen de overtuiging dat alleen blije medewerkers de klant een onvergetelijke ervaring kunnen bezorgen – en dat zij daarin het goede voorbeeld moeten geven.

Collega’s Arnoud en Arthur delen de overtuiging dat alleen blije medewerkers de klant een onvergetelijke ervaring kunnen bezorgen – en dat zij daarin het goede voorbeeld moeten geven.

Tien jaar in vogelvlucht

De opzet van het boek is ongeveer chronologisch. De lezer wordt stapsgewijs meegevoerd door 10 jaar contact centerhistorie en krijgt als uitsmijter een onderbouwde blik op de toekomst. De openingsspread laat de vrienden Arnoud Munneke en Arthur Nederlof aan het woord die zojuist besloten hebben om samen een bedrijf te beginnen. Dat tekent het begin van een afwisselend en indrukwekkend avontuur dat ze met steeds meer (blije) medewerkers om zich heen samen beleven.

Groot aandeelhouder Ad Nederlof – zie ook zijn biografie ‘Adtitude’ – staat beide directeuren ook vandaag de dag nog met raad en daad terzijde.

Groot aandeelhouder Ad Nederlof – zie ook zijn biografie ‘Adtitude’ – staat beide directeuren ook vandaag de dag nog met raad en daad terzijde.

image description

Twee keer knipperen en je bent tien jaar verder

Medewerkers van het eerste uur beschrijven de ontwikkeling van het bedrijf soms net even anders dan zij die later instroomden. Wat alle medewerkers delen, is de fascinatie voor werkelijke mens- en dus ook klantgerichtheid. Dat is meteen ook een voorwaarde om je in deze snel veranderende omgeving staande te kunnen houden. 

VANAD gaat vooruit … en niet zo zachtjes. Dat erkennen ook de klanten, sommige al tien jaar tevreden, die graag hun ervaringen delen. In totaal komen zo’n 100 klanten, relaties en medewerkers met naam en toenaam aan het woord. Die zijn het allemaal over één ding eens: VANAD is een bedrijf waar je vrolijk van wordt!

Gerelateerde projecten

Wie zaait, die oogst

Wie zaait, die oogst

Bekijk deze case